torsdag 6 januari 2011

Lovade ju....

...att visa bilder från den otroligt fina lokal
vi var i när min syster fyllde 30 år. Den ligger
i ett gammalt hus som heter Hedbergska huset
och ägdes en gång i tiden av gubben Hedberg. Det
är målningar i taken, fönster med färgat glasmotiv,
marmor och guld i massor. Och flera kristall-
kronor i den här storleken. Man törs knappt röra
sej där inne för det är så vackert....

Här är en av kakelugnarna...visst är den
maffig?!

Den här finns det två av i stora salen.
Vi eldade med ljus i ugnen och det blev mysigt
det oxå...


Och så sist men inte minst denna...den har
en urna mitt på som går att lyfta bort. Den
höll jag en gång i tiden på att välta när jag
skulle damma ugnen...trodde att den satt fast.
Jag blev så rädd att det stacks i hela kroppen!!
Tur för mej att det gick bra....Idag är det klass 2
varning här hemma. Så man kanske håller sej
inomhus....eller skottar garagetaket....svårt....
NOT!!Ha det gott/inomhuskramar sussa




6 kommentarer:

  1. Jisses vilka kakelugnar. Riktigt lyxiga !! Vi har en i brunt som vi har monterat en spisinsats i. Den är guld värd dessa dagar.
    Håll dig inne om det är sån´t ruskväder. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en mycket vacker våning. Jag har också haft förmånen att besöka den ett flertal gånger och jag är lika fascinerad varje gång. Önskar dig ett bra 2011.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbart vacker våning.
    Jag har köpt stämplarna i magnolias shop....http://www.dreamcottage.nu/butik/contents/sv/d1094_01.html
    Brukar aldrig handla där pga att det kan dröja evigheter innan man får sina stämplar.
    När jag köpte studentstämplarna hade jag tur och fick dem med posten på bara några dagar.
    God fortsättning på det nya året!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte att jag skulle tordas röra urnan du berättar om
    /Helena

    SvaraRadera
  5. Hej Sussa...
    Tack för din fina kommentar, har precis bara tittat in till dej men lovar att fortsätt i morgon :)
    kram Malin

    SvaraRadera
  6. Tack för att du är intresserad av att följa min blogg. Jag provade att lägga in det men fick inte riktigt till den storlek som jag önskade. Har allt förberett och skall försöka igen. Hör av mig när det är klart.
    Trevlig helg från Maud

    SvaraRadera